Tudi Mol objavil razrez cene goriva: “Pomembno je, da kupci vedo, komu plačajo”

Posel Andreja Lončar 16. avgusta, 2025 10.59 > 16. avgusta, 2025 11.03
featured image

Po Petrolu še MOL Slovenija opozarja na to, da levji delež cene goriva pobere država, medtem ko trgovcu ostane sedem odstotkov, iz katerih pokriva vse stroške.

16. avgusta, 2025 10.59 > 16. avgusta, 2025 11.03

Naftni trgovec Mol Slovenija je v zadnjem času na različnih kanalih in tudi nekaterih bencinskih črpalkah objavil razrez cene goriva s pripisom “vsaka kaplja šteje”. V razrezu navaja, da je od cene goriva, ki je veljala 17. junija letos, 57 odstotkov pobrala država v obliki davkov in dajatev, 36 odstotkov je bila nabavna cena goriva, Molu pa je pripadlo sedem odstotkov. Iz tega trgovec pokrije logistiko ter stroške obratovanja bencinskih servisov.

S to objavo Mol Slovenija sledi lanski akciji Petrola, ki je prav tako razkril sestavo cene bencina in dizla. Kot je v intervjuju za Forbes Slovenija dejal predsednik uprave Petrola Sašo Berger, je bil namen “širši javnosti, ki si mogoče včasih narobe tolmači, da na račun potrošnika Petrol kuje dobičke, transparentno pokazati, kakšna je struktura končne cene bencina in dizla”.

“Verjamemo, da je pomembno, da kupci vedo, kaj, koliko in komu plačajo, ko kupijo liter standardnega (cenovno reguliranega) bencina ali dizla na naših servisih v Sloveniji,” zdaj pravijo tudi v Mol Slovenija, ki ima v Sloveniji okoli 130 črpalk in tretjinski tržni delež.

Vladna odločitev razjezila trgovce

Spomnimo, da je slovenska vlada junija podaljšala regulacijo cen goriv ter jo hkrati razširila tudi na črpalke ob hitri cesti in avtocesti.

Odločitev je na noge dvignila naftne trgovce na čelu s Petrolom, saj so si obetali drugačen razplet. Predvsem v Petrolu že dolgo opozarjajo na po njihovem mnenju prenizke marže, ki znašajo okoli deset centov (približno sedem odstotkov trenutne končne cene litra goriva), medtem ko dajatve države pomenijo 60 odstotkov končne cene.

Kot smo poročali, analiza, ki jo je podpredsednik vlade Matej Arčon navajal kot podlago za širitev regulacije cen pogonskih goriv na avtoceste, ne obstaja. Ministrstvo se je v gradivu sklicevalo na tri leta in pol staro raziskavo varuha konkurence.

Mol Slovenija, razrez cene
(Foto: Linkedin/zajem zaslona)

Več scenarijev za naložbe

Po junijski zaostritvi regulacije cen naftnih goriv je najbolj drastično ukrepal Petrol, ki je začasno celo zaprl nekaj črpalk. A tudi iz Mol Slovenija, ki ga vodi Valerija Glavač, so takrat sporočili, da “nimajo druge izbire”, kot da pregledajo načrtovane naložbe in poslovanje v Sloveniji.

Zdaj so na vprašanje, ali so jih pregledali in ali so sprejeli kakšen ukrep, odgovorili, da so bile investicije za letošnje leto potrjene še pred sprejemom vladne uredbe. Do konca leta imajo v načrtu prenovo 12 bencinskih servisov zunaj avtocest, ki je očitno ne bodo zaustavljali. Povečujejo tudi število servisov s točilnimi avtomati za AdBlue.

Trenutno pa že načrtujejo naložbe za prihodnje leto, na kar pa po navedbah podjetja vplivajo “zaostreni pogoji poslovanja” na slovenskem trgu. “Pripravljamo več scenarijev, ker še zmeraj verjamemo, da bodo odločevalci prisluhnili našim strokovnim argumentom in bodo na osnovi tega sprejeli dolgoročno sprejemljivo rešitev za vse – za stranke, za odločevalce in za podjetja na slovenskem trgu,” pravijo v Mol Slovenija. Podrobneje svojih naložbenih načrtov za 2026 niso pojasnili.

Konec julija je vlada ustanovila delovno skupino z nalogo, da pripravi nabor predloga ukrepov na trgu pogonskih goriv oziroma spremembo obstoječega modela oblikovanja cen goriv. Kot omenjeno, obstoječ sistem regulacije velja do konca tega leta.